Inschrijving Zomerdarts 2018 gestart

De Zomercompetitie van de Leidse Dart Vereniging is een dartscompetitie waarbij gezelligheid het belangrijkste is. Wij hopen dan ook dat alle captains en speelgelegenheden dit willen uitdragen tijdens de zomercompetitie, ook wanneer het op de finaledag spannend wordt.

Organisatie

De Leidse Dartvereniging organiseert in samenwerking met ATDarts deze Zomercompetitie.

Wij proberen de zomercompetitie voor alle teams zo gezellig en plezierig mogelijk te laten verlopen. Als er desondanks toch nog vragen of opmerkingen zijn, laat het ons dan weten!

Angelique 06 504 535 30 of Tilly 06 149 265 30

info@atdarts.nl /  Facebook ATDarts

Inschrijven

Inschrijven voor de zomercompetitie kost € 25,00 per team + 2,50 per teamlid, hiervoor is de aansluitende BBQ op de finaledag meegenomen. Een team bestaat uit minimaal 4 spelers(sters), spelers hoeven geen lid te zijn van de L.D.B. om te kunnen deelnemen aan de zomercompetitie. Inschrijven kan tot en met 30 Mei aan de bar bij de Leidse Dart Vereniging of door het inschrijfformulier bij ATDarts in te leveren, betalingen dienen zo spoedig mogelijk binnen te zijn doch uiterlijk voor 31 Mei.

Donderdag 31 Mei zal de loting voor de poules in de Leidse Dart Vereniging plaatsvinden

⇒ Zomerdarts 2018 Inschrijfformulier

Wedstrijdformulieren
Uiteraard hebben we dit weer zo eenvoudig en laagdrempelig mogelijk gehouden. Beide teams vullen een wedstrijdformulier in en leveren dit in via onze website/facebook ATDarts/App.

Op het formulier kunnen naast de uitslagen ook de hoogste finishes en 180ers vermeld worden, hier houden wij uiteraard ook een stand van bij!

⇒ Wedstrijdformulier 2018

Stand
Wij zullen de stand op de website minimaal wekelijks bijwerken. Hierbij is jullie medewerking van belang om het wedstrijdformulier zo snel mogelijk bij de organisatie in te leveren. Staan er onjuistheden in de stand? Laat het ons even weten.

Speelwijze
Per wedstrijd zijn er 9 punten te verdelen over de twee spelende teams. Elke gespeelde partij levert een punt op voor het winnende team. Een wedstrijd wordt gespeeld volgens het onderstaande schema:

Vier single partijen: 501 best of 5
Vier koppel partijen: 701 best of 3
Teamronde: 1001 best of 1

Indien beide captains het eens zijn over een aanpassing, kan van dit schema afgeweken worden. Tijdens de finaledag zal bovenstaand speltype van toepassing zijn.

De eerste partij van de wedstrijd wordt gestart door het uitteam. De tweede door het thuisteam, het derde door het uitteam enzovoort. enzovoort.

Wisselen van spelers mag uiteraard. Enige voorwaarde hierbij is dat een speler nadat hij gewisseld is niet meer mag meedoen als speler aan de wedstrijd.

Uitstellen
Indien een wedstrijd niet op de aangegeven datum gespeeld kan worden, dan kan deze wedstrijd in dezelfde speelweek ingehaald worden of vooruit gespeeld worden.
Indien dit niet mogelijk is denken wij dat teams samen tot een bevredigende oplossing moeten kunnen komen. Voorwaarde hierbij is wel om de wedstrijdleiding hierover te informeren. Alle wedstrijden uit de eerste ronde dienen op de laatste vrijdag van de eerste ronde gespeeld te zijn! Ditzelfde geldt voor de wedstrijden uit de tweede ronde etc.

Eindstand
We starten met de zomercompetitie in poules, waarbij elk team een keer uit en thuis tegen elkaar speelt. Door middel van de plaats waar het team eindigt plaats je je als team voor de finaledag ( winnaars- of verliezersronde ). Speelschema en informatie van de Finaledag wordt later bekend gemaakt.

Prijzen
De finales worden gespeeld voor de gezelligheid, maar uiteraard ook een beetje voor de prijzen.

De prijzen worden uitgereikt op de finaledag met een aansluitende BBQ. Wij zien dan ook graag alle teams op deze finaledag terug zodat we hier een leuke dag van kunnen maken!

Naast de bekers voor de finalisten, zijn er oorkondes voor de speler met de meest gegooide 180’ers en voor de Hoogst gegooide finish in de poulefase.